Forskning

Udover Sæt skolen i spil-bogen er der udgivet en række forsknings- og formidlingsartikler med afsæt i erfaringerne fra Sæt skolen i spil projektet. 

Forskning
Hanghøj, T. (2015). The school at play: repositioning students through the educational use of digital games and game dynamics. Proceedings of the 9th European Conference on Game-Based Learning. Link

Hanghøj, T. (2017). Read This or Die! Including At-Risk Students through Game-Related Literacy Practices. Proceedings of the 11th European Conference on Game-Based Learning. Link

Hanghøj, T. & Møller, L. D. (2017). Den spilkompetente lærer – mellem game literacy og gamemastering. Learning Tech – Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi, 3, 8–31. Link

Hanghøj, T., Lieberoth, A. & Misfeldt, M. (2018). Can collaborative video games foster social and motivational inclusion of at-risk students? British Journal of Educational Technology, 49(4), 775–799. Link

Jensen, E. O., & Hanghøj, T (2020). What’s the math in Minecraft? A design-based study of students’ perspectives and mathematical experiences across game and school domains. Electronic Journal of e-Learning, 18(3), 261–274. Link

Formidling
Hanghøj, T. (2019). Brug af spil som meningsfulde udfordringer i undervisningen. KvaN, 39(114), 7–18.

Hanghøj, T. & Lieberoth, A. (2017). Computerspil øger børns lyst til at lære. Videnskab.dk. Link.

Misfeldt, M. & Hanghøj, T. (2016). Spildidaktik – når indhold og aktivitet smelter sammen? KvaN, 36(104), 104–116.

Nyvang, T. (2015). Hey Trine – vi har lige klaret General Grell. Matematik, 1, 8–11.

Forskning om Spilpædagogik (Tillæg til Folkeskolen) (2017). Link.